Winterfest i panel diskusija na temu: Slatko i slano, domaće ili strano

  • Home
  • MEDIA
  • Winterfest i panel diskusija na temu: Slatko i slano, domaće ili strano

VI Winterfest Ski & Wine Festival, zamišljen kao miks panel diskusija na aktuelne teme, radionice uz Salon vina i gastronomije, odr\ava see od 01 – 04. marta u hotelu „Grand“ na Kopaoniku. Salon vina i gastronomije prvo veče Winterefesta bio je izuzetno posećen na zadovoljstvo izlagača i organizatora, Udurženja Interfest iz Novog Sada i MK Mountain Resort-a. Publika je bila zadovoljna kvalitetom ponuđenih poljoprivrednih poizvoda, kao i njihovom raznovrsnošću, ali i vinskom ponudom.

Radni deo konferencije započeo je panelom vezanim za tržišno pozicioniranje domaćih proizvoda na temu „Slatko i slano, domaće ili strano“, i odgovori na našu spremnost da prihvatimo domaći proizvod kao izuzetan, ekskluzivan, ili nam je draže ono što je strano. Da daju svoje mišljenje o ovoj temi, osim eminentnih predavača, pokrajinskog sekretara za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, mr Vuka Radojevića, višeg samostalnog stručnog saradnika Udruženja usluga Privredne komore Vojvodine (PKV) gospođe Dragice Samardžić i Aleksandra Bogunović, sekretara Udruženja za biljnu proizvodnju Privredne komore Srbije (PKS), mogli su da daju i učesnici – proizvođači.

Mr Vuk Radojević je istakao da su sve mere podrške Pokrajinske vlade usmerene ka intenzivnoj poljoprivrednoj proizvodnji, između ostalog i ka mini prerađivačkim kapacitetima, ali isto tako, od 2017., Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu je prepoznao proizvođače vina i rakija i direktno ih subvencionisao. On je istakao da Pokrajinska vlada takođe podržava i male proizvođače pružajući im pomoć kada je u pitanju sertifikacija njihovih proizvoda, dobijanje oznake geografskog porekla. U prilog onoga što Sekretarijat radi, po rečima mr Radojevića, je i Pravilnik o malim i tradicionalnim proizvođačima, koji im omogućava prodaju na sopstvenom pragu. Mr Radjević je pohvalio rad Udruženja Interfest i organizaciju ovog događaja, još jednog u nizu uspešnih događaja, koji okuplja uspešne proizvođače tradicionalnih proizvoda i na najbolji način promoviše gastro i enološku scenu Vojvodine i Srbije.

Gospođa Dragica Samardžić je govorila o nužnosti sektorskog povezivanja i dobroj saradnji PKV sa Porajinskom vladom, Pokrajinskim sekretarijatom za privredu, ali i PKS. U prvi plan istakla je pozicioniranje naših proizvođača i korake koje u tom pravcu preduzima PKV.

– PKV je krajem prošle godine započela aktivnosti na povezivanju privrednih subjekata u regionu. Kao rezultat tih aktivnosti potpisali smo sporazum sa PK Budimpešte, PK Segedina i PK Pečuja sa kojima smo pokrili region Mađarske, PK Temišvara i PK Arada u Rumuniji, PK RS u Banjaluci, PK Crne Gore u Podgorici i to su sve tržišta na koje vodimo naše proizvođače, organizujemo poslovne forume, bilateralne susrete, njihove promocije – objasnila je gospođa Samardžić i dodala da je velika šansa proizvođača hrane u Vojvodini i Srbiji u razvoju tradicionalnog načina njene pripreme hrane, i sve većeg značaja u turističkoj ponudi Vojvodine.

PKV je započela aktivnosti vezane za sektorsko povezivanje, pa je u okviru PKV konstituisana Grupacija proizvođača grožđa i vina, Grupacija za turizam i ugostiteljstvo, Grupacija za proizvodnju organske hrane itd., kao najbolji način predstavljanja interesa svakog sektora.

Obraćajući se prsutnima, Aleksandar Bogunović je objasnio da PKS predstavlja udruženje koje ima zadatak da štiti i zastupa interese svojih članica kroz saradnju sa državnim organima i drugim stakeholder-ima, u cilju njhovog uspešnijeg razvoja. On je naglasio, da pored članova koji plaćaju članarinu, ima i onih „malih“ proizvođača prema kojima PKS ima obavezu pružanja podrške u više pravaca, npr. da dođu do moderne tehnologije, da se upoznaju sa novim tržištima, da im se omogući nastup na domaćim i ino tržištima, da uđu u neke od trgovinskih lancaca, kao i one koji žele da izađu na neko drugo tržište, kada PKS pruža informacije o uslovima na tom tržištu koje moraju ispuniti da se na njemu nađu, na koji način se najlakše ulazi na to tržište, a kada postoje specifičniji zahtevi PKS radi i istraživanje tih tržišta. PKS privodi kraju internet portal gde će korisnicima dati detaljan prikaz zanimljivih tržišta za potencijalne proizvode, gde će se na jednom mestu naći sve napred navedene informacije, svakom dostupne. PKS organizuje odlaske na sajmove, bilo da se radi o poseti ili objedinjenom nastupu na državnom štandu i to u saradnji sa ministarstvima i Razvojnom agencijom Srbije koja, kako je objasnio gospodin Bogunović, pomaže i u zakupu, organizaciji i samom nastupu.

– Razgovorom o ovoj temi želeli smo da pozovemo i same proizvođače da ne samo kvalitetom proizvoda, koji se podrazumeva, već i načinom promocije, učešćem na nekom događaju, i sami vrše odabir gde će i kako reprezentovati svoj proizvod i svoj rad na i time uticati na pozicioniranje domaćih proizvoda – rekla je moderator panela, gospođa Jasmina Beljan Iskrin, Msc preduzetništva u turizmu, istakavši da se diskusija može svesti na nekoliko zaključaka: da je izuzetno važno povući sredstava za dobijanje oznake kvaliteta, kao garanta da se radi o najboljim mogućim proizvodima; neophodna je edukacija potrošača da je naš, domaći proizvod nešto što je izuzetno; moramo staviti akcenat na organizovanje i udruživanje, jer bez toga nemamo šta da tražimo na tržištu hrane.

Foto/Izvor: Top Srbija
Tags: